<<< Djurens Rätt

Årsmöte 2018

arsmoteDen 18:e februari är det dags för årsmöte i Djurens Rätt Göteborg.

På årsmötet kommer vi gå igenom vad avdelningen gjort under året som gått, vad som ska hända i år, samt välja en ny styrelse. Vill du ta del av årsmöteshandlingarna innan själva mötet så kommer de att finnas tillgängliga här på hemsidan senast en vecka före årsmötet.

Alla medlemmar i lokalavdelningen kommer att få en kallelse med inbjudan till årsmötet. Ta din chans att påverka vårt arbete 2018 genom att delta på vårt årsmöte. Även du som inte är medlem i avdelningen är välkommen att vara med, men kan då inte vara med och rösta.

Vi bjuder på veganskt fika!

Tid: 18 februari 2018, kl. 14.00

Plats: Kvinnofolkhögskolan, Kryssdäcket

(Obs! Ingång från Masthuggstorget) 413 27 Göteborg

Lokalen har rullstolsanpassade toaletter och hiss (hör av dig i förväg om du behöver hiss) samt hörslinga.

Kan du inte komma på mötet men vill veta mer och kanske bli aktiv i Djurens Rätt? Du är alltid välkommen att kontakta oss med frågor om årsmötet eller andra frågor om vår verksamhet på goteborg@djurensratt.se. Du hittar oss också på Facebook genom att söka på “Djurens Rätt Göteborg”.

Skriv en motion till årsmötet!

Du som är medlem i Djurens Rätt har möjlighet att skriva motioner för att påverka arbetet i organisationen, både lokalt i lokalavdelningen och för organisationen i stort. För att tas upp på Djurens Rätt Göteborgs årsmöte måste din motion vara inlämnad till styrelsen senast två veckor innan årsmötet. Här kan du läsa mer!

Årsmöteshandlingar